Főoldal
|
Felvételizőknek
|
MA Specializációk

Specializációk

DIGITÁLIS MÉDIA SPECIALIZÁCIÓ

A digitális média már nem csak a kommunikáció- és médiaszakma minden területét, de az egész gazdaságot és kultúrát is átszövi és meghatározza. A szakirányon olyan szakembereket képzünk, akik értik és ismerik a digitális világ, az internet és a platformok működését, a digitális tartalomelőállítás, -megosztás és fogyasztás globális és hazai stratégiáit és trendjeit, a gazdaságtantól a kultúrán át a szabályozásig. A specializáció többek között a közösségi médiamenedzser, tartalommarketinges, digitális stratégiatervező, online újságíró, tartalomfejlesztő, digitális stratégiatervező, tanácsadó, elemző, kutató munkakörökhöz kíván reflexív szemléleti alapot és szakmai, tudományos tájékozottságot adni.

KOMMUNIKÁCIÓTERVEZÉS SPECIALIZÁCIÓ

A Kommunikációtervezés specializáció a hatékony üzleti kommunikációhoz szükséges stratégiai, külső és belső szervezeti, kampány- és válságkommunikációs, valamint  meggyőzéstechnikai, tárgyalástechnikai és döntéshozatali ismeretek elméleti és gyakorlati átadását, professzionális kommunikációs szakemberek képzését célozza. A specializáció keretében a hallgatók elsajátíthatják a kritikus értékeléshez és elemzéshez, valamint a kreatív és analitikus gondolkodáshoz szükséges ismereteket, így képesek lesznek különféle (üzleti) kommunikációs tevékenységeket folytatni: egyedi, kiemelt jelentőségű és átfogó, hosszú távú projekteket, kampányokat, stratégiát tervezni és kivitelezni, szervezeti és társadalmi kommunikációs folyamatokat átlátni, értelmezni, elemezni, működtetni és irányítani. 

KULTURÁLIS IPARÁGAK SPECIALIZÁCIÓ

A specializációt elvégző hallgatók megismerik a kulturális iparágak, azaz például a zeneipar, filmipar, divat, könyvkiadás, média működését, ezek intézményrendszerét, társadalmi, gazdasági és technológiai környezetét, valamint a kulturális termékek és fogyasztásuk társadalmi sajátosságait. A specializáció olyan korszerű, egyben kritikai, társadalomtudományos megalapozottságú tudást nyújt a kulturális termelés, terjesztés és fogyasztás sajátosságairól globális és magyarországi perspektívában, ami nemcsak kreatív és kulturális területeken végzett munkához biztosít emelt szintű tudást és széleskörű látásmódot, de a kultúrakutatás területén folytatott tudományos életpályát is megalapozhat. Ami lehetsz: kulturális menedzser vagy szervező, zeneipari szakember, kommunikációs szakember kreatívipari vállalatoknál, társadalmi szervezeteknél vagy kulturális intézményeknél, kultúrakutató, kulturális diplomata (pl. nemzetközi szervezeteknél, mint az UNESCO, az Európai Unió, vagy nemzeti kultúrát terjesztő intézeteknél), kultúrpolitikai szakember (pl. közigazgatásban, közgyűjteményeknél, alapítványoknál), kulturális urbanista.

A MESTERKÉPZÉSRŐL

A kommunikáció- és médiatudomány mesterszak ennek a széles tudásterületnek több szegmensét is lefedi alapos elméleti ismereteken és projektalapú gyakorlatokon keresztül. A képzés a sokféle választható kurzussal alkalmazkodik a diákok szerteágazó érdeklődéséhez és a mai munkaerőpiaci igényekhez. Jó választás lehet azoknak, akik az alapszakos diplomájuk megszerzése után ezen a területen szeretnék elmélyíteni a tudásukat, és kitalálni, hogy mi az, ami a leginkább érdekli őket, milyen területen szeretnének elhelyezkedni. És azoknak is ajánljuk, akik egy ideje már dolgoznak, és szeretnének visszatérni az egyetemre, hogy a munkatapasztalatukat elmélyült tudásba ágyazzák, és korszerű új szempontokat, módszereket, nemzetközi gyakorlatokat tanuljanak, amelyeket be tudnak építeni a munkájukba.A hallgatók profitálhatnak ennek a képzésnek a speciális helyzetéből: A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem olyan környezetet jelent, mely kivételes lehetőséget nyújt a különböző tudásterületek közötti közvetítés elsajátítására. A szakon diákok által szervezett szakkollégium működik: a kommON az egyetlen kommunikációtudományi szakkollégium az országban, és nemcsak a baráti és szakmai kapcsolatok kialakítását, de a kultúra, a technológiai fejlődés és a közélet aktuális kérdéseinek alapos megvitatását is szolgálja.A képzés szerkezetét folyamatosan a hallgatók életmódjához próbáljuk igazítani: például az órarend kialakításakor igyekszünk figyelembe venni, hogy a diákok többsége dolgozik nappali tanulmányai mellett. A hallgatók három specializáció közül választhatnak, de a többi kurzusai közül is válogathatnak érdeklődésüknek és időbeosztásuknak megfelelően.

BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

1111 Budapest, Egry József u. 1. E.ép. 7. emelet, 715.

© 2023 BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék