Főoldal
|
Alapképzés

Alapképzés

Talán abban senki sem kételkedik, hogy világunk meghatározó tényezője a kommunikáció – legyen szó munkáról, szórakozásról, szabadidőről, kisebb vagy nagyobb közösségekről. Ahogyan abban sem, hogy a kommunikációt segítő eszközök, technológiák nagyon gyorsan változnak és cserélődnek. Ezekkel az elvárásokkal és ezekkel a változásokkal szembe nézni tudó és ezeket kezelni tudó hallgatókat szeretnénk képezni, akik nyitottak az újra, a szokatlanra.

Hallgatóink mondták

„A BME KomMédián kézzelfogható, élő szakmai tudást kaptam a vizuális kommunikációs tervezés, aktuális dizájnelméletek és művészeti folyamatok terén: ezekből a mai napig profitálok. Szerencsés vagyok, mert együtt dolgozhatok azokkal az inspiráló szakemberekkel, akiket még tanáromként ismertem meg az egyetemen.”

Készségportfólió

A képzést úgy építettük fel, hogy diplomájukat átvevő hallgatóink bátran vállalhassanak hosszú távú céljaikhoz és egyéniségükhöz illeszkedő, megélhetést és fejlődést is biztosító junior pozíciókat. Ehhez szisztematikusan fejlesztjük azokat a készségeket, amelyek gyorsabbá teszik új technológiák átvételét és új feladatok megoldását, könnyebbé a munkahelyi közösségekbe illeszkedést, sikeresebbé az üzleti tárgyalásokat. A nálunk végzett hallgatók ismerik erősségeiket, így ambiciózus és reális karriercélokkal indulnak útnak tőlünk. Tekintsd át az általunk kínált készség-portfóliót!
Meggyőző verbális
kommunikáció
További információ
Írás (cikk, kommunikáció,
poszt)
További információ
Ember-, komm- és
társadalomtudományi
alapok
További információ
Meggyőző nem verbális
További információ
Prezentálás, meetingelés
További információ
Vizuális literacy/
kommunikáció
További információ
Vizuális tartalmak
előállítása (adatvizutól...
További információ
Kortárs társadalmi- kulturális intézmények, ...
További információ
Kritikai olvasás
További információ

Sikeres hallgatóink

Csincsák Fanni

lead product designer

01.

A képzésről

Alapképzési tanulmányaimat ezen intézményben végeztem, majd a kognitív tudományok mesterképzésére (http://www.cogsci.bme.hu/) léptem. Az alapképzés során nyílt meg előttem a világ, és felismertem, hogy szenvedélyem az informatikai technológiák és a pszichológia interdiszciplináris területén való tevékenykedés. Már az alapszak ideje alatt elkezdtem a UX világában megvetni a lábamat, mint Product Designer.

02.

Munkatapasztalat

Jelentős szervezetekkel és vállalkozásokkal dolgoztam együtt, többek között a Toptal, A.Team, és az AltaML-lel, mely utóbbi az AI/ML területén Kanada egyik vezető vállalata. A Caviar platformon keresztül neves startup vállalkozásokkal, mint például a Copy.ai, működtem együtt. Egy éve saját vállalkozást alapítottam (Olively), amely jelenleg a márkaépítés szakaszában van, és ahol tanácsadási és mentorálási szolgáltatásokat kínálok. Leginkább a startup vállalkozások nulla pontból történő felépítése inspirál, ahol célom profitábilis szolgáltatások és termékek létrehozása, amelyek emberi problémákat oldanak meg és a végfelhasználók szükségleteit elégítik ki. Hobbi szinten foglalkozom tőzsdei befektetésekkel.

Csizik Balazs

creative director

01.

A képzésről

„A BME KomMédián kézzelfogható, élő szakmai tudást kaptam a vizuális kommunikációs tervezés, aktuális dizájnelméletek és művészeti folyamatok terén: ezekből a mai napig profitálok. Szerencsés vagyok, mert együtt dolgozhatok azokkal az inspiráló szakemberekkel, akiket még tanáromként ismertem meg az egyetemen.”

02.

Munkatapasztalat

Szeglet Orsi a BME KomMédia után a Grey/G2 Budapest (ma Geometry Global) junior account executive-jaként kezdett, ma az Artificial Group senior account managere. A Cyclechic blog egyik arca és szerkesztője, bringás megmozdulások rendszeres és aktív résztvevője.

Szeglet Orsi

senior account manager

01.

A képzésről

“A munkám során a Meggyőzéstechnika kurzus elemeit napi szinten használom, amikor az ügyfelekkel, az alvállalkozókkal vagy a kollégákkal beszélek. Óriási előnyt jelent, hogy a BME KomMédián eltöltött két év során folyamatosan gyakoroltuk a nyilvános beszédet és érvelést, így hozzászoktam ahhoz, hogy több ember előtt kell elmondani a véleményemet. Ez segített az állásinterjúkon, a munkahelyi prezentációkon és konfliktushelyzetek megoldásában is”

02.

Munkatapasztalat

Szeglet Orsi a BME KomMédia után a Grey/G2 Budapest (ma Geometry Global) junior account executive-jaként kezdett, ma az Artificial Group senior account managere. A Cyclechic blog egyik arca és szerkesztője, bringás megmozdulások rendszeres és aktív résztvevője.

Szász Tamás

marketing manager

01.

A képzésről

“A BME KomMédián nem csak egy adott szemléletmódot sajátíthattam el, hanem konkrét szakmai területekről kaphattam naprakész, átfogó tudást, amit a gyakorlatban is fel tudtam használni. Számomra az egyik legfontosabb ilyen tudás a Kampánytervezés volt. Ennek köszönhetem, hogy a gyakornoki időm elteltével felvettek a munkahelyemre, és hogy egy-egy projekt kapcsán olyan dolgokat csinálhattam, amire máshol nem lett volna lehetőségem.”

02.

Munkatapasztalat

Szász Tamás még a BME KomMédia alatt kezdett gyakornokként a Szerencsejáték Zrt-nél, majd a Marketing és Kommunikációs Igazgatóságon dolgozott, marketing menedzseri pozícióban. Ő koordinálta az EuroJackpot országos bevezetőkampányát, és a marketingkommunikáció szinte összes területén kipróbálta magát, a márkázástól és a kutatásoktól kezdve a reklámfilmeken, rádiószpotokon át az akciókig és Facebookos játékokig. 2016 szeptemberében nevezték ki a Reklámszervezési Osztály vezetőjének.

Hámori Zsófia

freelance photograper

01.

A képzésről

„A munkám során sok emberrel találkozom, változatos interakciók jönnek létre nap mint nap, amelyekben előbb vagy utóbb visszaköszönnek a BME KomMédián hallott gondolatok. A szemléletem is gazdagították az itt eltöltött évek, a Tekhné csoport (most már Vizuális Kommunikációs Műhely) pedig nagyon sokat fejlesztett a kreativitásomon.”

02.

Munkatapasztalat

Hámori Zsófiát diplomaírás közepén vették fel főállásba az Origo női tematikus sitejához, a Life.hu-hoz, ahol saját ötleteket is megvalósíthatott, mint például a Városlakók sorozat vagy az Állatkert, ahogyan még sosem láttad című riport. Zsófi nem tud hosszú távon egy helyben maradni, lételeme a változatosság és az, hogy folyamatosan ismeretlen területeket fedezzen fel, ezért 2014 vége óta saját vállalkozását építi, emellett fotórovat-vezetőként is dolgozik egy női sitenál.

Mavrák Kata

proposal coordinator, sales assistant

01.

A képzésről

“A BME KomMédián tanultam meg, hogy minden pozíció, gondolat, vélemény, döntés, hiba, és siker mögött ott van maga az ember. Itt jöttem rá arra, hogy mindenki megérdemli az esélyt, mindegy honnan jött, kik a szülei, mit tanult, gondolt, érzett azelőtt. Az számít, hogy tiszta szívvel, kitartóan dolgozzon valamin – legyen az tanulás, vagy bármely más területe az életnek. Idővel úgyis kiderül, hogy kinek hol a helye. Az egyetem öt éve alatt belém ivódott a vizsgálódó szemlélet, és a különböző látásmódok elfogadása.”

02.

Munkatapasztalat

Mavrák Kata (Hugee) a BME KomMédia közben és után találta meg élete (egyik) értelmét, a Slam Poetry-t: már közel tíz éve konferál performansz költészeti esteket Budapesten, és maga is fellép. 2008-ban még örült, ha harmincan voltak a versenyzőkkel együtt, mára havi 300 fős közönséget vonz a műfaj. Munkája elismeréseként 2014-ben a Slam.Pont című könyvben több szerzeménye mellett egy vele készített mélyinterjú is megjelent. A Due Médiahálózatnál volt rovatszerkesztő, oktató és médiatábor-vezető is, az Artisjusnál pedig kulturális tanácsadóként tevékenykedett. Jelenleg azt csinálja, amit igazán szeret, munkája pörgős, kreatív és sokszínű: rendezvényeket szervez és esküvőkön ceremóniamesterkedik.

Nagy Ildikó

content strategist, editor & creator
k

01.

A képzésről

„Az alapképzést a gazdálkodás és menedzsment szak mellett kezdtem el, és már az első találkozáskor lenyűgözött a tanszékvezető közvetlensége, és a szaktársaim kreativitása, céltudatossága. Olyan mentorokra találtam, mint Orbán Annamária, a nemzetközi kommunikáció szakirány vezetője, és Tófalvy Tamás, aki konzulensemként a karrierdöntések meghozásában is sokat segített. A Sajtóismeretek óra keretében gyakorlatba ültethettük a tudásunkat, Verebics János tanár úr vezetésével kezdtük el felépíteni a BME GTK nyomtatott és online magazinját, a Get To Know-t. A KomMédiát a nyitottság és elfogadás jellemzi, érződik, hogy a képzést a nemzetközi standardokhoz próbálják igazítani.”

02.

Munkatapasztalat

Ildi a reklámszakmában kezdett, majd dolgozott civil szervezeteknél, és társadalmi vállalkozásokat segített az Ashoka Magyarországnál. Önkéntesként tanított már Isztambulban, Kenyában pedig menekültekkel foglalkozott. A KomMédián elsajátított készségek hasznára váltak a startupok világában, és a Verzió Nemzetközi Emberjogi Dokumentumfilm Fesztivál szervezésében is. Jelenleg a nemzetközi techkonferenciákat járva a CEE régió startup-ökoszisztémájának építésén dolgozik. Mindezek mellett zenész, utazóblogger, és imprószínház szerelmese.

Alapszakos kötelező kurzusok

Társadalomismeret

Janky Béla Árpád

A kurzus célja, hogy átfogó ismereteket nyújtson társadalmunk működéséről. A különböző intézmények (család, piac, állam) mindenhol érvényes működési logikáját próbáljuk megérteni. És azt is, hogy miért ilyen intézmények alakultak ki. A kurzus során így az emberi közösségeket összetartó és szétziláló általános erőket ismerjük meg. A kurzus végére a hallgatók átlátják a mai társadalmunk kialakulásához vezető utat, és megalapozott elképzeléseik lehetnek arról, hogy merre tartunk.

Verbális kommunikáció

Bárány Tibor

„De-vel nem kezdünk mondatot! A férfiak győzni akarnak egy vitában, a nők megértésre törekednek. Ezek a mai fiatalok már nem tudnak rendesen magyarul. Kerüld a germanizmusokat!” Ki ne találkozott volna már ilyen tanácsokkal? Olyan ez, mintha a nyelvi és kommunikációs kérdésekhez mindenki értene, miközben a javaslatok és a kritikák mögött gyakran babonák és tévhitek húzódnak meg. A Verbális kommunikáció kurzus igyekszik eloszlatni ezeket a tévhiteket. Az itt elsajátított szakmai szemlélet és elemzési eszközök segítségével érthetőbbek lesznek a hétköznapi kommunikációs jelenségek. Ha tudod, hogyan működik a mindennapi társalgás, jobb kommunikátorrá válhatsz: ebben segít majd a sok-sok gyakorlati feladat, csoportmunka, és társalgási helyzetelemzés is.

Személyközi kommunikációs gyakorlatok – felelős kommunikáció

Blaskó Ágnes

Gondoltál már arra, hogy ha megszólasz, teret szerzel magadnak - akár mások kárára? Ugyanakkor alakítod is a diskurzust, átkeretezed vagy új irányt adsz az eseményeknek. Akkor is, ha félszegen teszed, és akkor is ha teli torokból, bátran. Egyébként, ha nem szólalsz meg, akkor is. Mert a többiek azt hiszik, hogy te... Fogalmad sincs hányféleképpen igazodnak a többiek a puszta jelenlétedhez. Ezen az órán megtanulunk tudatosan jelen lenni a kiscsoportos és a kétszemélyes kommunikációs helyezetekben, felelősen bánni a megszólalás és a csendben maradás hatalmával. Felelősen önmagunkért és a többiekért.

Vizuális kommunikáció

Fiáth Henrietta

Mindenki minden nap számtalan alkalommal kerül vizuális kommunikációs helyzetekbe: reklámok szólnak hozzá az utcán, tájékozódnia kell egy épületben, összeállítja az aznapi outfitjét, fotókat oszt meg a barátaival, emojikat és gifeket küld a chatben… A kurzus célja, hogy ezen hétköznapi, legtöbbször tudattalan interakciók mélyebb megértéséhez adjon eszközöket: fogalomtárat, elméleteket, gyakorlati példákat. Miért jó ez? Mert ha megérted, hogyan épül fel egy vizuális üzenet, akkor egyrészt ki tudod szűrni a számodra haszontalan, káros, manipulatív üzeneteket; másrészt te magad létre tudsz hozni hatékonyabb, jobb, ütősebb tartalmakat. Szó lesz például a piros szín hatásairól, a Comic Sans betűtípusról, a vizuális sztereotípiákról, giccsről és a férfi tekintet dominanciájáról.

Kommunikáció társas keretei

Bíró Gábor István

Hogyan, miért, és milyen mértékben befolyásolja kommunikációnkat társas környezetünk? Mennyire határoznak meg minket a helyzetek, szerepek és kultúrák, melyekben megnyilvánulunk? Miért teljesítünk bizonyos esetekben jól ha közönségünk van, míg máskor szinte megbénít társaink jelenléte? Miért vagyunk vonzóbbak társaságban, mint egyedül? Miért különösen fontos a termékünket értékelő első hitelesnek tűnő online komment? Hogyan árulkodik valaki testbeszéde mondandója igazságáról? Hogyan ismerhetőek fel és kezelhetőek negatív implicit attitűdjeink? Miért nem segít senki, amikor bárki segíthetne? Miért esik nehezünkre meglátni szerelmünk vagy példaképünk sokak számára szembetűnő negatív tulajdonságait? És fordítva: miért olyan nehéz meglátnunk egy számunkra ellenszenves ember pozitív oldalát?  A kurzus keretében ezekre és még sok más hasonlóan izgalmas kérdésre keressük a választ.

Szervezet, csoport, kommunikáció

Rajkó Andrea

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék a vonatkozó szervezetszociológiai és pszichológiai összefüggéseket a szervezeti kommunikáció fejlődésének tükrében. Mivel egy szervezet létrejöttét, működését, belső és külső működési alapjait folytonos kommunikációs tevékenység generálja, így fontos, hogy a megértsék azokat a kommunikációs, motivációs modelleket és stratégiákat, amelyeket a szervezeti kommunikációban hatékonyan alkalmazhatnak, ugyanakkor lényeges, hogy felismerjék azokat az összefüggéseket is, amelyek akadályozhatják a sikeres kommunikációt.

Kreatív kommunikáció

Hamp Gábor

A kreatívitásról megtanuljuk, hogy az a korlátok felismerésében és jó felhasználásában áll, a saját érdekek, érdeklődések felismerésében, és az elmélyülésben gyökerezik. A kreatívitás létrehozás: megtanuljuk, hogy milyen írásos munkákat várnak el az egyetemen, és csoportmunkában videót készítünk. A kreativitás része az, hogy reflektálunk arra, amit csinálunk: megtanulunk vizsgázni és reflektálni a saját munkánkra.

Intézményi kommunikáció

Ziegler Zsolt

Fedezzétek fel az intézményi kommunikáció izgalmas és gyakran színpadias világát, ahol megtanuljátok, hogy hogyan lehet egy egyszerű üzenetet akár egy hollywoodi blockbuster sztorijává alakítani! Készen álltok arra, hogy megtanuljátok, hogyan "adjátok el" magatokat anélkül, hogy eladók lennétek? Szeretnétek képesek lenni arra, hogy egy intézményi közleményt olyan izgalmassá tegyetek, mint egy sorozat utolsó epizódját? Akkor ez a kurzus nektek szól!A "Intézményi Kommunikáció" nem csak egy tantárgy – ez egy kaland, ahol megismerkedhettek a PR kommunikáció titkaival.

Egyetemi élet

A BME Budapesten egyedülálló, részben zárt, gyönyörű campusán húszezer diák tanul, és sok diákszervezet működik. Újság és kollégiumi tévé-stúdió is van; és itt működik a Szkéné színház is. Nem csak „kockák” járnak az egyetemre: építészek, menedzsment és marketing szakosok, pszichológusok, továbbá terméktervezők is vannak hallgatóink között. Ezzel együtt a szak egyik különlegessége a „tech”-tudás közelsége. Nem csoda, hogy humán beállítottságú végzőseink is biztosan kezelik az új kommunikációtechnológiai eszközöket.

kommON Szakkollégium

Átirányítás a kommON weboldalra

Egyéb dokumentumok

Mintatanterv (2021)
Sávok bemutatása
Tájékoztató a félévről, BA, 1. évfolyam

A felvételiről


2024-től minden egyetem saját maga határozza meg, hogy milyen alapon ad felvételi plusz pontokat. A pontszámításhoz nézd meg a BME saját felvételi oldalát!
Tovább a Felvi.hu-raBA felvételi

BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

1111 Budapest, Egry József u. 1. E.ép. 7. emelet, 715.

© 2023 BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék