Szociológus és a populáris zene kutatója. 2011-ben szerzett doktori fokozatot a Liverpooli Egyetem Populáris Zenei Intézetében, disszertációja a helyi zenei színterek és az internet viszonyát vizsgálta kortárs liverpooli zenekarok tevékenységén keresztül. Főbb kutatási témái közé tartoznak a zenei színterek és műfajok mellett a zeneipar digitalizációja, a populáris zene(ipar) genderszempontú vizsgálata és a kulturális munka. Oktatóként részt vesz a Pécsi Tudományegyetem Zenélő Egyetem nevű populáris zenei tanulmányok képzésében is. Alapító tagja, volt elnöke az IASPM (a populáris zene tudományos tanulmányozásáért alakult nemzetközi szervezet) magyar alszervezetének, tagja az IASPM nemzetközi folyóirata (IASPM@Journal) szerkesztői tanácsadói bizottságának, valamint a Helyzet Műhelynek.
Current courses
Introduction to Cultural Studies
Popular Music
Media Institutions, Cultural Industries (BA)
Digital Music Industries (MA)
Creative Industries, Subcultural Economies (MA)
Specialisation
Music industries and digitalisation
Cultural labour
Music and gender relations
Music and politics
Qualifications
2011
PhD in Popular Music Studies, Universityof Liverpool, UK
Dissertation title: Online and Offline Rock Music Networks: A case study on Liverpool, 2007-2009
2007
MA in Sociology, University of Szeged, Hungary
2005
MA in English Studies and Teacher of English as a Foreign Language, University of Szeged, Hungary
Teaching positions
2022–
Associate Professor, Department of Sociology and Communication, Budapest University of Technology and Economics (BME)
2013–
Head of Specialisation, Cultural Industries (Communication and Media Studies MA) at BME
2013–2018
Head of the Communication and Media Studies MA programme at BME
2012–2021
Assistant Professor, Department of Sociology and Communication, BME
2012–
Guest Lecturer in the University of Pécs (Hungary) “University of Music” programme
2011–2012
Contracted lecturer, University of Szeged, Hungary
Funded research projects
2022–2024
MUSICSTREAM – "Music Culture in the Age of Streaming". European Research Council, PL: Prof. David Hesmondhalgh (University of Leeds). Role: International Advisory Board Member
2019–2022
"Popular Music and the Rise of Populism in Europe". Volkswagen Stiftung ref. 94 754. PL: Prof. Dr. Mario Dunkel. Role: PI
2018–2022
“Creative Labour in the Hungarian Music Industry”. National Research, Development and Innovation Office, ref. FK-128669. Role: PL
2013
Cultural Intermediation – Connecting Communities in the Creative Urban Economy. A cross-Research Council research programme in the UK. Arts and Humanities Research Council. Role: Researcher
2012–2013
Innovative Media and Music Heritage Impacting Vocational Education. A Leonardo Partnership Project. Role: Researcher
Conferences organised
2024
Home, Work, and Music: Musical Practices in Domestic Spaces. Universität Musik- und darstellende Kunst, Vienna, Austria, 22–23 Feb 2024.
2022
Kultúra a digitális forradalom idején 4.: Popkultúra és politika (Culture in the Age the Digital Revolution 4: Pop Culture and Politics). Department of Sociology and Communication, Budapest University of Technology and Economics/ Department of Media and Communication, Eötvös Loránd University. Budapest, 17–18 Feb 2022.
2020
Gender and Creativity in Music Worlds: Musica Femina International Symposium Budapest. Central European University, 8–9 Jan 2020.
2017
Communicating Music Scenes: Networks, Power, Technology. Budapest, 19–20 May 2017. Institute of Musicology, Hungarian Academy of Sciences / IASPM Hungary / Department of Sociology and Communication, Budapest University of Technology and Economics
Selected lectures as invited speaker
2024
Global Platforms and Local Labour: Musicians’ Work on the Eastern European Semiperiphery between Digitalisation and Incorporation. ACEMuP#8 – Colloque étudiant sur les musiques populaires. Paris, France, 6 June 2024. Plenary
2024
Gender relations and the social embeddedness of labour in popular music. Gendering Music Matter. Power,Affects, and Infrastructures of Music Industries. Copenhagen, Denmark, 13–15 March 2024. Plenary
2022
Art, work, crisis and solidarity: Hungarian musicians and music industry workers in the wake of Covid-19. “Reinvent Yourself!” Alignmentand Resistence in the Arts and Culture Amidst Societal Claims for Change. Lucerne, Switzerland, 4–5 November 2022. Plenary
2021
Barna, E., Doehring, A., Dunkel, M., Ginkel, K. & Á. Patakfalvi-Czirják. Popular Music, Populism in Europe, and the Politics of Critique. Populismus kritisieren, Universität für Musik und darstellende Kunst, Vienna, Austria, 28–29 Oct 2021.
2021
Intimacy, industry, and musical creation: the intertwining of digital and domestic spaces in the work of Hungarian musicians. Spaces of Musical Cultures, Universität für Musik und darstellende Kunst, Vienna, Austria (online), 19–20 March 2021.
2019
Roundtable on the Legacy of Dissent Today. East European Dissent between Agenda and Legacy. Maastricht University Campus Brussels, Belgium, 3–4 Oct 2019.
2015
Networks of friendship and creativity: online and offline music scenes in Liverpool and Budapest. Manchester Music Symposium: Joining the Dots. Music and Networks, Manchester, UK, 16–18 June 2015.
Membership of academic organisations and other academic activities
2022–
Series Editor: Routledge "Music and Politics"
2019–
Member of the “Working in Music” network
2017–
Member of the Working Group for Public Sociology “Helyzet”
2010–2022
Member of IASPM Hungary
Chair between 2013–2017
Treasurer between 2010–2013
2012–
Advisory Board Member of IASPM Journal
2005–
Member of the International Association for the Study of Popular Music (IASPM)
Treasurer and Executive Committee Member between 2015–2017
Contact
Address
1111 Budapest, Egry J. u. 1. E.713
Telephone
+36 1 463-2060
E-mail address
barna.emilia@gtk.bme.hu
Office hours
Thursday 14:00–16:00
Oktatott tárgyak
Introduction to Cultural Studies
Popular Music
Digitális zeneipar
Médiaintézmények, kulturális iparágak
Kreatív iparágak, szubkulturális gazdaságok
Szakterületek
Zeneipar és digitalizáció
Kulturális munka
Zene, technológia és genderviszonyok
Zene és politika
Végzettség
2011
PhD - Populáriszene-kutatás (nappali tagozat), University of Liverpool Institute of Popular Music
2007
szociológus, Szeged Tudományegyetem, Társadalomtudományi Intézet, Szociológia Tanszék
2005
angol nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár, Szeged Tudományegyetem, Angol-Amerikai Intézet2000SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium
Szakmai, akadémiai mérföldkövek
2011
Doktori disszertáció (Online and Offline Rock Music Networks: A case study on Liverpool, 2007-2009)
Oktatás
Szubkulturális gazdaságok, kreatív iparágak (MA)
Digitális zeneipar (MA)
Népszerű kultúra, fogyasztás, identitás (MA)
Kultúraszociológia/Sociology of Culture (szabadon választható)
A populáris zene/Popular Music (szabadon választható)
Rögzített zene/Recorded Music (szabadon választható)
2022 –
egyetemi docens, BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék
2016 – 2019
Kulturális terek (Kommunikáció- és médiatudomány MA) specializációvezető (BME)
2013 – 2018
MA szakvezető
2013 –
Kulturális iparágak (Kommunikáció- és médiatudomány MA) specializációvezető (BME)
2012 – 2021
egyetemi adjunktus, BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék
2012 –
A Pécsi Tudományegyetem Zenélő Egyetemének vendégoktatója
2013 – 2014
vendégoktató: Zeneipari Hivatal és Majdnem Híres Rocksuli zenei menedzsment képzések
2011 – 2012
óraadó oktató: SZTE Kommunikáció és Médiatudományi Tanszék; SZTE Szociológia Tanszék; SZTE Idegennyelvi Kommunikációs Intézet
2008
tanársegéd, University of Liverpool, School of Music
Kutatások
2022 – 2024
MUSICSTREAM – "Music Culture in the Age of Streaming". European Research Council, projektvezető: Prof. David Hesmondhalgh (University of Leeds). Tudományos tanácsadó bizottság tagja
2019 – 2022
"Popular Music and the Rise of Populism in Europe". Volkswagen Stiftung. Partnerek: Universität Oldenburg (Németország), Institute for Humanities and Social Sciences (Olaszország), Rijksuniversiteit Groningen (Hollandia), Universität für Musik und darstellende Kunst Graz (Ausztria)
2018 – 2022
Kreatív munka a magyarországi zeneiparban (NKFIH FK_18)
2013 – 2016
Technológia, gender és underground zenei színterek Magyarországon
2013
Cultural Intermediation – Connecting Communities in the Creative Urban Economy. A cross-Research Council research programme in the UK. Arts and Humanities Research Council
2012 – 2013
Innovative Media and Music Heritage Impacting Vocational Education. A Leonardo Partnership Project. Partnerek: Birmingham City University School of Media; Budapest University of Technology and Economics Centre of Media Education and Research; Dublin Contemporary Music Center; Newthinking Communications GmbH, Berlin; New Music Labs, Groningen; Foundation Modern Science and Education, Dobrich; Tampere College
2012 – 2013
BLAT. Szubkulturális gazdaságokkal és online hálózatépítéssel foglalkozó hallgatói projekt a BME Kulturális iparágak specializációs hallgatóival, Dr. Vályi Gábor és a saját vezetésemmel. A projekt részét képezte egy birminghami tanulmányút a Campus Hungary támogatásával.
2007 – 2011
Helyi zenei színterek és az internet egy liverpooli esettanulmányon keresztül (doktori kutatás)
Konferenciák, műhelymunkák
2022
Kultúra a digitális forradalom idején 4.: Popkultúra és politika. BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék / ELTE Média és Kommunikáció Tanszék. Budapest, 2022. február 17–18.
2020
Gender and Creativity in Music Worlds: MusicaFemina International Symposium Budapest. CEU, 2020. január 8-9.
2017
Communicating Music Scenes: Networks, Power, Technology. Budapest, 2017. május 19-20. szervezők: Barna Emília, Tófalvy Tamás, Ignácz Ádám. MTA Zenetudományi Intézet, IASPM Hungary, BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék
2013 –
Zenei Hálózatok Szeminárium sorozat
2007 – 2008
Kutatói szemináriumok szervezése, University of Liverpool School of Music
Egyéb
2014 – 2016
A Kék Pont “Csere Csak Csajoknak” programjának, 2015-től az Alternatíva Alapítvány önkéntese. Tevékenységek: intravénás szerhasználók és (női) szexmunkások körében végzett alacsony küszöbű, ártalomcsökkentő szociális munka Budapest 8. ker
Szakmai közéleti tevékenységek, nemzetközi kapcsolatok
2022 –
Routledge "Music and Politics" könyvsorozat szerkesztője
2017 –
A Helyzet Műhely tagja
2015 – 2017
Az International Association for the Study of Popular Music (IASPM) pénzügyi titkára és elnökségi bizottságának tagja. A szervezetnek 2005-től tagja.
2014 –
A magyarországi populáriszene-kutatókat és -kutatást összefogó Zenei Hálózatok Egyesület elnöke, 2012-től a szervezet alapító tagja, 2012-2014 között alelnöke; tevékenységek: Zenei Hálózatok Estek és Zenei Hálózatok Szeminárium-sorozat szervezése, szakmai kommunikáció, a Zenei Hálózatok Folyóirat megalapítása, szerkesztése és kiadása
2013 – 2015
MR2 Petőfi Rádió Kultúrfitnesz Szabadegyetem c. műsorának rendszeres vendége. Sorozatok: A brit indie (15 rész); A Beatles története (15 rész); A Rolling Stones története (15 rész); David Bowie (15 rész)
2013 –
Az IASPM Hungary (az International Association for the Study of Popular Music magyarországi szervezete) elnöke, 2010-2013-ig a szervezet alapító tagja és pénzügyi titkára
2012 –
Az IASPM@Journal szerkesztői bizottságának tagja
2012 –
A Zenei Hálózatok Folyóirat alapító szerkesztője. A folyóirat az első magyar nyelvű populáris zenével tudományosan foglalkozó folyóirat