Kommunikációkutató, egyetemi docens, 2005-ben védte meg Kölcsönös tudás című disszertációját. Az interaktív episztemiológia társadalomelméleti alapjai mellett foglalkozott az írás-módszertan oktatásának kérdéseivel. E tárgyban készült egyetemi jegyzetét széles körben használják. Részt vett a BME Etikai Kódexének kidolgozásában és vezetője volt a tanszéken 2006-ban induló kommunikáció- és médiatudományi képzés előkészítésének. 2009-től 2017-ig a Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője volt.
Közéleti, szakmai tevékenység
Oktatott tárgyak
Interdiszciplináris kommunikációkutatás
Kommunikációtechnológia
Önálló kutatás szervezése
Szövegírás alapjai
Szakterületek
Pragmatika
Társalgáselemzés
Tudásreprezentáció
Végzettség
1997–2000
PhD – Alkalmazott Nyelvészet Doktori Iskola Társadalmi Kommunikáció program, Janus Pannonius Tudományegyetem [Pécsi Tudományegyetem], Bölcsészettudományi Kar, Pécs, Budapest
1985–1991
filozófia és magyar nyelv és irodalom középiskolai tanár – Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Budapest
Munkahelyek
2000–
BME, Szociológia és Kommunikáció Tanszék (2000–2005 tanársegéd, 2005–2007 egyetemi adjunktus, 2007– egyetemi docens, tanszékvezetőhelyettes, tanszéki csoport vezető, 2009–tanszékvezető)
2005–2009
MOME (MIE), Elméleti Intézet, egyetemi adjunktus
1997–2000
Janus Pannonius Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar
1996–1998
Polgár Kiadó, szerkesztő, fordító
1992–1997
Karinthy Frigyes Gimnázium, tanár
Közéleti, szakmai tevékenység
2005–
Magyar Kommunikációtudományi Társaság, kommunikációelmélet szakosztály (elnök), vizuális kommuikáció szakosztály (tag)ű
2011–
Médiakutató szerkesztő
Oktatás
2000–
BME
- Kommunikáció és médiatudományi alap- és mesterképzési szak
- Írásos elemzések
- Kommunikáció és etika
- Kommunikációelméletek
- Társadalmi kommunikáció
- Közvetlen emberi kommunikáció
- A közvetlen emberi kommunikáció elméletei
- Szabadon választott tárgyak
- A tömegkommunikáció szociológiája
- Vizuális kommunikáció média
- Okleveles mérnöktanár és mérnöktanár képzés
- Kommunikáció
- Közgazdász képzés
- Kommunikáció KG
- Médiatervező szakirányú képzés
- Bevezetés a kommunikációs rendszerek vizsgálatába
-
2005–2009
MOME
Bevezetés a kommunikációelméletbe
1999–2003
BKÁE ÁFK (BÁIF)
Filozófiatörténet
Írásbeli kommunikáció
1997–2000
JPTE
Nyelvfilozófia
Bevezetés a logikába
1997–1998
JPTE–Uniworld
Az internet elmélete és gyakorlata
Kutatások
2011–2015
Normák, közös tudás, kooperáció című OTKA-kutatás (K-83887, társkutató – Szakadát Istvánnal, Janky Bélával, Blaskó Ágnessel)
2004–2007
Hunpars mondatelemző (természetes magyar nyelvű mondatok szintaktikai elemzése) (Szakadát Istvánnal, Babarczy Annával és Gábor Bálinttal [Kognitívtudomány Tanszék], Rung Andrással [Nyelvtudományi Intézet], Kárpáti Andrással [T-ONline és PTE Klasszika Filológia Tanszék])
2004–2005
A kommunikáció mint participáció (ORTT Stratégiai Kutatások Horányi Özsébbel, Szabó Leventével, Szilczl Dórával, Bátori Zsolttal, Pete Krisztiánnal, Domschitz Mátyással)
2002–2003
Szavak hálójában BME-T-ONline (Axelero) közös NKFP-kutatása: kérdéselemző modul fejlesztő csoport tagja
2002
Kulturális változások az információs társadalom küszöbén című kutatás (SZT-1-140/2001) 2001–2002 (Horányi Özsébbel)
2002
E-learning módszertan és tananyag fejlesztés című kutatás Apertus pályázat, BME-ELTE-Mimoza konzorcium.
2001
Felsőoktatási online tankönyek elterjedésének lehetősége című kutatás kutatási jelentése (társszerző a BME Szociológiai és Kommunikáció Tanszéknek a kutatásban résztvevő munkatársaival, 2001)
2001–2002
A kommunikáció participációs modellje (OTKA T/34663) 2001–2002 (Horányi Özséb vezetésével)