Főoldal
|
Hallgatóknak
|
Digitális és online tartalomfejlesztés

Digitális és online tartalomfejlesztés

Digital and Online Content Production

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Szociológia és Kommunikáció Tanszék

I. Tantárgyleírás

Alapinformáció

Neptun-kód
szemeszter
K/V
értékelés
óraszám e/gy
kredit
nyelv
tárgyfélév
BMEGT43M160
2018/19
BMEGT43M160
BMEGT43M160
BMEGT43M160
5
magyar
1/1

Tantárgy oktatója

Tófalvy Tamás, egyetemi docens

tamastofalvy@gmail.com

Szociológia és Kommunikáció Tanszék

A tantárgy az alábbi témakörök ismeretére épít

-

Kötelező/ajánlott előtanulmányi rend

A kurzusra való jelentkezés feltétele az Internetpolicy és digitális médiagazdaságtan c. kurzus elvégzése

A tantárgy leírása

A kurzus célja, hogy gyakorlati úton mutassa be a hallgatóknak, hogyan jön létre, hogyan valósul meg a tartalom-disztribúció és monetizáció egy olyan digitális ökoszisztémában, ahol a fő bevételi forrás még az ingyenes szerkesztőségi tartalom melletti hirdetéseké, de már egyre nagyobb szeletben a natív és márkázott tartalmaké; és ahol a tartalmak terjesztésében az aggregátorok játsszák a főszerepet. A megértés mellett fontos cél az is, hogy a hallgatók maguk aktívan, kreatívan tudjanak részt venni a folyamatban, és alakítani azt. Stratégiailag gondolkodjanak, tisztában legyenek a szerkesztőségi és kereskedelmi szempontokkal egyaránt, és azzal is, hogy a tartalom ma már jöhet mindkét oldalról. Egyfajta összekötő szerepre készüljenek fel, a két egyre jobban egybefonódó világ között, de egyben értsék is azokat értékeket (függetlenség, hirdetői szponzoráció feltüntetése, etc.), amelyek fontosak a minőségi, hosszú távon fenntartható és jövedelmező szerkesztőségi és branded valamint tartalommarketinges tartalmak előállításában is. Olyan kérdésekkel foglalkozunk például, hogy: hogyan kell egy közösségi platformon vagy online médiavállalatnál megtervezni a tartalommenedzsmentet, a tartalomfolyamot és -struktúrát? Hogyan kell kiválasztani a közönséget, kiszolgálni az igényeket, és megtervezni a munkafolyamatot? Ugyanezt hogyan kell végrehajtani mint hirdető, azaz tartalommal kommunikáló vállalat, vagy digitális felületeken jelenlévő, kommunikáló szereplő? Meghívott gyakorlati szakemberek számolnak be a szakmai eljárásokról, esettanulmányokat elemzünk és együtt dolgozunk – mindezt külső helyszíneken, a közreműködő médiavállalatoknál és ügynöségeknél. A gyakorlatok során saját tartalomfejlesztési projektek, stratégiák kidolgozásán és megvalósításán dolgozunk média vagy tartalommarketing területen, rendszeres beadandókkal, miközben betekintünk digitális nagyvállalatok, szerkesztőségek, archívumok gépházaiba.

A tantárgy témakörei

A tantárgy témakörei

A tantárgy oktatásának módja

előadás

II. Tantárgyleírás

Konzultációs lehetőségek

E.713 péntek 13:00-15:00 (előzetes email-egyeztetés alapján)

A kurzus teljesítésének feltételei

A félév végi aláírás megszerzésének feltétele a külső helyszíneken zajló illetve meghívott előadók által tartott órák órák 75%-án való részvétel (min. 6 alkalom a 8-ból), valamint minimum 3 projekt-konzultáció.

Értékelési szempontok

Értékelés

jeles (5)
Excellent [A]
jeles (5)
Very Good [B]
jó (4)
Good [C]
közepes (3)
Satisfactory [D]
elégséges (2)
Pass [E]
elégtelen (1)
Fail [F]

A tantárgy sikeres teljesítésével elsajátítható kompetenciák

Tudás

  • Ismeri a kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit
  • Ismeri a kommunikáció és kultúra összefüggéseit, e kapcsolat különböző szintű megnyilvánulásait és ezek következményeit a társadalmi kommunikáció összefüggésrendszerében

Képesség

  • Képes az elméleti és a gyakorlati munkája során megismert kommunikációs szinteken és színtereken feltárt tények alapos és részletes elemzésére és az eredményekből kibontható összefüggések feltárására
  • A kommunikáció és médiakutatás területén képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni
  • Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit

Attitűd

  • Képes kommunikációs készségek elsajátítására és ezek folyamatos fejlesztésére, önreflexióra e területen mutatott képességeivel kapcsolatban

Önállóság és felelősség

  • Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve irányítására
  • Felelősséget vállal az általa készített anyanyelvű és idegen nyelvű szakmai szövegekért, tudatában van azok lehetséges következményeinek

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Tantárgyfelelős

Név
Beosztás
Tanszék

egyetemi docens

BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

Pótlási lehetőségek

Az egyetemi TVSZ szerint

BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék

1111 Budapest, Egry József u. 1. E.ép. 7. emelet, 715.

© 2023 BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék