-
-
A kurzus a gazdasági jelenségek szociológiai vizsgálatának elméleti alapjait, legfontosabb iskoláit és kutatási területeit mutatja be. Szemlélete ezzel összhangban interdiszciplináris: kapcsolódik egyes, a közgazdászképzés bevezető kurzusain tárgyalt témákhoz, mindenekelőtt a gazdasági növekedés, a technológiai innováció és a fogyasztói viselkedés ökonómiai megközelítéseihez. A félév célja, hogy a hallgatók későbbi tanulmányaik és munkájuk során képesek legyenek a gazdasági jelenségek vizsgálatába bevonni olyan, a társas viselkedés kontextusa által meghatározott tényezőket, amelyeket a közgazdaságtan általában exogén (modellen kívüli) változókként kezel. A társadalomszerkezet, a normák, a kulturális tőke, a bizalom, a hatalmi erőforrások, stb. racionálisan vizsgálható, azaz mérhető jelenségek, melyek gazdasági következményei nem kevésbé fontosak, mint kulturális vagy politikai vonatkozásaik. A tananyagban nagy hangsúlyt kapnak az egyéni viselkedést befolyásoló kontextuális hatások, valamint a hatalmi elitek szerepe.
előadás
E.709 csütörtök 14:00-15:00; 20:15-21:15 (email-egyeztetés alapján)
a) Mindkét zh megírása, továbbá b) a félévközi és a félévvégi zh-k pontszámainak legalább elégséges szintű (a szerezhető pontok 50%-a). Ennek hiányában a Nem teljesítette bejegyzés kerül az indexbe.
Zárthelyi dolgozatok ― mindkét (BMEGT43A053 és BMEGT43A300) kurzus vonatkozásában:%%%A zh-k zártkérdéses feladatokból állnak: szerepelnek közöttük egyszerű feleletválasztós, több helyes/helytelen választ keverve tartalmazó, párok összekapcsolásával járó,
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
A póthéten mindkét zh pótolható
1111 Budapest, Egry József u. 1. E.ép. 7. emelet, 715.
© 2023 BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék